Baker — мовою стилю
Baker для інтер'єрного дизайну — такий самий орієнтир і вершина стилю, як Chanel — для дизайну одягу. Головний бастіон класичних меблів у сучасності, Baker може бути сміливим —але завжди витонченим. Новаторським — але не курйозним. Розкішним — та ніколи не надмірним. І так само, як у Chanel досвідчене око відшукає і джинси, і канонічний маленький чорний жакет, так і в Baker — гостроактуальні форми гармонійно поєднуються з еталонною класикою.
Коли в будинку з'являється Baker, життя його мешканців назавжди змінюється на краще. Воно нібито набуває оформленості, повноти, якогось особливого стилю, за яким потрібно лише рухатись далі.Начебто раптово не потрібно поспішати, не треба нікому нічого доводити — а лише зміцнити те, чого ти уже досяг. Якщо ж філософія Baker оточує людину з колиски, вона від дитинства знає, що таке справжній стиль, гідність жестів і вчинків, і чому так важливо прокидатися — у красу.
Baker — це філософія нового аристократизму. Життя на
чистій високій ноті, що не визнає грубості, різкості. Квінтесенція стилю.
Абсолют краси.
Портрет сучасності
Сучасний світ еклектичний. У Домі Шанель перли надягають із денімом. Епоха
чистих стилів давно пішла в небуття.
Так, як неможливо зустріти жінку, що носить виключно сукні з турнюром, так само
складно уявити собі інтер'єр, витриманий в абсолютній жанрової чистоті. Тій, за
якою неможливо вгадати, що за вікнами давно 21-е століття.
У Baker до великих стилів ставляться із повагою, але використовують їх як
матеріал для інтелектуальної гри — гри у впізнавання, в напівнатяки, в
переміщення в часі й просторі. Тут можна знайти риси вікторіанської класики,
американського ар-деко, французького модернізму або сучасного каліфорнійського
кежуал. Барбара Беррі, одна з ключових дизайнерів Дому Baker, переконана,
щосьогодні кімната, обставлена в якомусь
одному стилі, — це як мінімум нудно і дещо вульгарно.
При цьому еклектичність у Baker ніколи не перетворюється на карнавал. Та ж
Беррі проводить аналогію між інтер'єром і власним гардеробом: «Мій гардероб
підібраний за кольорами і фактурами так, що я можу одягнутися в темряві або з
закритими очима». Те ж саме — з інтер'єром: гра стилів у Baker ніколи
не звучить різноголоссям.
У Baker два основних напрямки: скрупульозні репродукції розкішних
аристократичних меблів із старовинних маєтків і замків та учасні колекції від
видатних світових дизайнерів, таких як Барбара Беррі, Лора Кірар, Томас Фізант,
Білл Софілд, Жак Гарсіа, Майкл Сміт і Жан-Луї Деніо.
Вічність — від народження: нове втілення антикварних форм
Граючи в стилі, нам часто хочеться доторкнутися до чогось, що має відбиток
часу, славних минулих епох. При цьому не завжди хочеться пускати в оселю щось,
що вже прожило інше життя — з іншими людьми.
Один з головних козирів Baker — Stately Homes Collection, репліки
видатних антикварних меблів з маєтків і замків англійської аристократії.
Репліки, створені Baker, повторюють прототипи в найменших деталях, при цьому
вони суттєво зручніші у використанні в сучасному домі, ніж, власне, зразки.
Крісла ергономічніші, а корпусні меблі спроектовано так, щоб непомітно заховати
електричні дроти.
Старовинні на вигляд, дивани, крісла та кушетки Stately Homes Collection не
вимагають складного догляду, бо всередині наповнені сучасними гіпоалергенними
матеріалами: особливим запатентованим поліуретаном, спеціально обробленим пухом
із пір'ям та волокнами поліестеру.
Зразки для Stately Homes Collection підбирав сам сер Хемфрі Уейкфілд, баронет,
один з провідних світових фахівців з антикварних меблів. Крім багатьох років
роботи для лондонського Christie's та управління компаніями, які продають
антикваріат, сер Уейкфілд відомий також як власник 800-річного замку Чіллінгем,
що раніше належав багатьом поколінням предків його дружини. Все це, разом
узяте, дозволило антикварові побувати в найбільш респектабельних маєтках
Британії, куди пускають лише рівних за походженням, і вивчити найвидатніші
зразки меблів попередніх епох. Частина зразків, відібраних сером Уейкфілдом,
належали не британським, а російським аристократичним сім'ям: Великим Князям і
графам.
Репродукції репрезентують найрозкішніші стилі: класицизм, бароко, рококо. Є й
більш скромні, але благородно затишні предмети меблів, «підглянуті» сером Уейкфілдом
у мисливських будинках британської аристократії на кордоні Англії та Шотландії
(The Border Collection).
Побачити прототипи і познайомитися з їхніми «біографіями» можна в чудовому
Музеї Дослідження Меблів Baker у Ґранд-Рапідс.
Найкращі — для найкращих
Ім'я Барбари Беррі вже багато років йде пліч-о-пліч з іменем Baker.
«Шанель інтер'єрного дизайну» (лінк на матеріал про
Беррі), вона створила безліч неймовірних речей і для інших брендів, але,
мабуть, саме у співпраці з Baker її талант став легендою. Baker і Barry в
сучасному світі — синоніми позачасовою елеґантності, такої ж вічної і
завжди нової, як нитка білих перлів.
Лора Кірар — нова зірка Baker. Її колекції —
витончена оповідь про те, як бачить світ-усередині-дому нове покоління, ті,
кому сьогодні 25, 30, 40.
Це все ще класика, але така легка і сучасна, що її не назве застарілою навіть
радикальний підліток. Це однозначно сучасність, але така елеґантна й зручна, що
в ній прекрасно почувається навіть покоління наших бабусь. Детальніше про нову
колекцію блискучого молодого дизайнера читайте в матеріалі «Ріг нарвала, або
Вібруюча екзотика Лаури Кірар».
Стриманість і лаконічність колекцій Томаса Фізанта споріднена до
античної. Як Парфеон в Акрополі, це та вічна класика, чиї пропорції зрозумілі й
приємні всім поколінням, а відсутність зайвого декору дозволяє не
прив'язуватися до епох і трендів, існувати поза часом. Палітра Фізанта, як
правило, приглушена, обшивки монохромна (за рідкісними винятками), фактури
рівні, самодостатні. Гармонія світів, створених Томасом Фізантом, покоїться на
симетрії і бездоганному комфорті.
Паризький колекціонер і декоратор Жак Гарсія — пристрасний
експериментатор, любитель яскравих сміливих рішень. Справжній француз за духом,
він створює колекції чуттєві й розкішні. Гарсія не боїться декору, черпаючи
натхнення як із орієнтальних джерел, так і з рідної йому французької
декоративної історії, особливо XVII і XVIII століть. Років 300 тому Гарсія
напевно був би улюбленим декоратором королівських Домів. Його експерименти з
текстилем, світлом, аксесуарами створюють світи, сповнені тієї розкоші, в якій
видно неабиякий розум, справжню сміливість і пристрасть.
Білл Софілд — ще один сміливий експериментатор, який досконало вивчив
найбільш насичені декоративні стилі: від американського і європейського ар-деко
— до стародавніх орнаментальних традицій Сходу.
Велич його колекцій базується на вивіреності архітектурних форм і декоративній
насиченості (глянцевий лак «слонова кістка» у двох відтінках, покриття
«глибокий базальт» і «античне срібло», з його характерним червонуватим
відтінком, сусальне золото зі слідами рисових зерен, благородна чорнота
палісандра...).
І це далеко не всі Майстри, що працюють для Baker. Свого часу ми постараємося
детальніше розповісти вам про кожного з них і про кожну колекцію. Адже без
Baker і людей, що створюють дух цього великого бренду, світ наших осель був би
зовсім інакшим.