Ріг нарвала, або Вібруюча екзотика Лори Кірар
Казки Тисячі й однієї ночі, молода Жаклін Кеннеді, золота епоха Голлівуду, подорожі до Землі Франца-Йосифа... — нова колекція Лори Кірар викликає сплеск асоціацій із різних просторів і часів, не пов'язаних між собою. Спробуємо розібратися.
Якщо дизайнерський стиль Барбари Беррі часто порівнюють зі стилем великої Коко Шанель (див. «Шанель інтер'єрного дизайну»), то чудову Лору Кірар хочеться порівняти з молодою Жаклін Кеннеді.
Це для нас сьогоднішніх підняті до колін і трохи вище твідові спідниці Жаклін і
її ж кокетливі капелюшки-таблетки, сукні А-силуету, рукави в три чверті й балетки на пласкій підошві — абсолютна класика. А тоді, на початку
60-х, все це виглядало ультрасучасним. Так, це було бездоганним, але однозначно
свіжим і сміливим тією благородною сміливістю, якою неможливо дорікнути, але
яку природно помічаєш.
Те саме — і з Лорою Кірар. Її колекції — бездоганна класика. В її кріслах не виглядатимуть недоречними наші бабусі,
її дивани не порушать естетичного комфорту наших батьків. Але разом із тим,
подивіться, як це сучасно, як у кожній деталі відчувається 21-е століття — століття широко розкритих дверей, легкості подорожей, пост-постмодерної
еклектики. Століття, в якому глобалізм з одного боку і воскресіння національних
ідентичностей — з іншого, сміливо рухаються назустріч один одному,
до фіналу поки що відкритого і не очевидного.
Нова колекція Лори Кірар для Baker — це її дизайнерські рефлексії за мотивами
її ж численних подорожей і вивчення різних декоративних традицій.
Любов до далеких мандрів заводить Лору Кірар справді далеко — до самої Землі Франца-Йосифа і берегів Гренландії, де в холодних
океанічних просторах граються дивовижні загадкові нарвали — морські єдинороги.
Різьблена спіраль нарвалячого рогу стала прототипом чудесних ніжок Narwhal
Chairs, крісел із нової колекції Laura Kirar for Baker.
Вже багато років Лора відновлює в Мехіко власну гасієнду в мавританському
стилі.
Як південноамериканські (не лише мексиканські, але й перуанські, бразильські),
так і мавритансько-марокканські відгомони видно в багатьох об'єктах колекції.
Приміром, ніжки Carta desk, столу для домашнього офісу або бібліотеки,
декоровані золотою інкською чаканою —
перуанським хрестом. А чудова
приглушено-зелена обшивка з білявими «потертостями», використана в кріслах
Ironage і Narwhal, нагадує алое, що густо заселяє південні широти.
Ще один «привіт маврам» — млосно-розкішне ліжко «Арабески», чия
лірична форма підказана мавританськими арками і арабською архітектурою
Північної Африки та Іспанії.
З мавританської Іспанії «приїхав» і візерунок високого багатофункціонального
бара-комода Tonio: його орнамент повторює плетіння іспанських доріжок для
підлоги та в'язаних прикрас.
Від екзотичних широт — до екзотичних часів. Ще одне відчутне
джерело натхнення для Лори Кірар (як і для багатьох її побратимів в останні
роки) — Золотий час Голлівуду, американське ар-деко.
Оптичні геометрічні візерунки, крісла-мушлі, перламутрові обшивки, золочені
ніжки, чорне полірування і поєднання чорного з білим — це все звідти, з roaring twenties і золотих 30-х. Чорно-білий комод L'Eau
(«Вода»), наприклад, прикрашений навіть золотистою китицею, що нагадує мітелки
сотуарів, найпопулярнішої прикраси краль часу ар-деко. А розкішне дзеркало
Petalo («Пелюстка») немов зібране з розкішних пелюсток-пір'їн, що також
прикрашали голови flapper-girls та млосних дів чорно-білих екранів.
Уся ця екзотика —далеких країн, золотих часів — у переосмисленні Лори Кірар немовби вібрує, мерехтить, збираючись у
дивовижні поєднання, розповідаючи захоплюючі історії.
Широко відкрийте очі й дозвольте захопити себе в чудове паломництво часом і
простором. У вібруючу подорож дорогами з перламутру і сусального золота. І
нехай вас, як і Лору Кірар, захлесне а passionate commitment to discovery
— пристрасною прихильністю до відкриттів.